Scannen zonder app

Geplaatst op:

Eind 2022 introduceerden we de QR-code functie in de Doorcy app. De mogelijkheden van Doorcy in combinatie met QR-codes zijn vanaf nu nog verder uitgebreid.

Bij Doorcy staat veiligheid hoog in het vaandel. Met deze tool werd het betreden van een gebouw of het schakelen van een relais daarom pas mogelijk wanneer iemand via de Doorcy app toegangsrechten had gekregen. Hoewel de veiligheid hiermee gegarandeerd kan worden, werd Doorcy hiermee tegelijkertijd minder eenvoudig te bedienen voor incidentele bezoekers. Een gebouw heeft namelijk regelmatig te maken met mensen die maar een (of enkele) keren gebruik hoeven te maken van Doorcy. Om het gebruik van Doorcy voor deze bezoekers sneller en eenvoudiger te maken, hebben we een oplossing bedacht waarbij het downloaden van de app niet langer noodzakelijk is.

Brede inzetbaarheid Doorcy

Speciaal voor die incidentele gebruikers hebben we een nieuwe functionaliteit uitgerold die Doorcy nóg breder inzetbaar maakt. Vanaf nu is Doorcy ook werkzaam in combinatie met een standaard QR-code scanner op je smartphone. Dit is handig voor tal van situaties. Bezoekers die eenmalig een ruimte huren, mensen die iets komen ophalen of afleveren of andere incidentele gebruikers van een pand: ze zijn niet langer verplicht om de Doorcy app te downloaden.
 
Een beheerder creëert een QR-code voor een scene of relais en hangt deze op een zichtbare plek. Arriverende bezoekers hoeven nu alleen nog maar hun standaard QR-code scanner te openen, waarna ze automatisch worden doorgestuurd naar een digitaal Doorcy codebedienpaneel. Met de bijbehorende code die ze in kunnen vullen, verlenen ze zichzelf toegang of wordt een scene/relais geactiveerd.

Tijdelijke codes

Na het scannen moeten bezoekers een code ingeven op hun smartphone. Om de veiligheid en gebruiksvriendelijkheid nog verder te verhogen, wordt er momenteel nog gewerkt aan een uitbreiding van deze functie. In de toekomst wordt het mogelijk om de toegangscode mee te sturen met een reservering. Beheerders moeten in dat geval aan kunnen geven of het een eenmalige code is (bij een actieve reservering) of dat de code altijd gebruikt moet kunnen worden. Momenteel bevindt deze nieuwe functie zich nog in de testfase, waarbij de codes door ons gewijzigd worden. Binnenkort wordt het voor beheerders ook mogelijk om de code in de app te wijzigen.
Terug naar overzicht