Veelgestelde vragen

Hoewel het systeem natuurlijk gemakkelijk te installeren en te gebruiken is kan het toch voorkomen dat er nog vragen zijn. Hieronder vindt je de meest voorkomende vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Hoe werkt het

Hoe werkt het voor de ondernemer?

Wil je zorgen voor rust onder je medewerkers en transparant communiceren naar je bezoekers? Met Doorcy creëer je een veilig, prettig en duidelijk deurbeleid. We hebben er alles aan gedaan om de werking van Doorcy zo simpel mogelijk te maken. Na de eenvoudige installatie en de installatie van de app kun je direct aan de slag met het stoplicht. Je bepaalt zelf de status van het stoplicht. Zo heb je altijd controle over de drukte in jouw zaak en communiceer je duidelijk naar je klanten of er nog plek voor ze is.

Hoe werkt het voor de consument?

Consumenten kunnen op twee manieren zien of er plek is. Toevallige voorbijgangers zien het stoplicht bij de ingang, terwijl bezoekers op afstand de site van de ondernemer kunnen raadplegen of er plek is. Via de app is het eenvoudig om een plek op de wachtrij te verkrijgen door de QR code te scannen. Als er plek is geeft de app een pushmelding.

Hoezo pre-order?

De afgelopen maanden hebben we gemerkt dat er behoefte is aan een oplossing voor een slim deurbeleid. We hebben ons volledig gestort op de ontwikkeling en het testen van Doorcy. We zijn er dan ook trots op dat Doorcy klaar is voor gebruik! We produceren in batches om de kosten zo laag mogelijk te houden zodat het voor iedereen toegankelijk blijft. Je krijgt dus altijd een product uit de volgende batch. Dit betekent in de praktijk een levertijd van ongeveer twee weken.

Hoe bedien ik het stoplicht?

Dit kan door middel van de Doorcy-app voor ondernemers, met een gemakkelijke interface. Ook kun je de status automatisch laten verspringen door het Doorcy Stoplicht te koppelen aan de Doorcy Counter.

Hoe werkt de Doorcy Counter?

De Doorcy Counter zal binnenkort komen. Deze telt de in en uit lopende bezoekers. Dit werkt op een principe van infrarood, zo weet hij of je naar binnen of naar buiten loopt. Heb je meerdere ingangen waar bezoekers gebruik van kunnen maken? Hang dan bij iedere ingang een Counter op, deze gegevens worden met elkaar en de server gecommuniceerd.

Is er een Social Media pakket wat ik kan gebruiken?

Onder downloads op de website vind je social media pakketten, deze kan je kosteloos downloaden. Hierin zitten allerlei posts en uitleg om naar klanten te communiceren op je social media kanalen.

Hoe installeer ik Doorcy?

Hoe installeer je Doorcy?

Het Doorcy stoplicht is gemakkelijk op de gewenste plaats te bevestigen met de bijgeleverd sticky-dots (aan de binnenkant van een deur of raam). Vervolgens meld je je locatie aan via de app. Iedere Doorcy wordt geleverd met een handleiding waarin de drie installatiestappen duidelijk staan beschreven. Voor de installatie en bediening is geen technische kennis nodig. Na de installatie bedien je het stoplicht namelijk met de Doorcy Remote of je smartphone. Wil je dat er meerdere mensen het stoplicht kunnen bedienen, koppel jouw Doorcy stoplicht dan aan meerdere smartphones.

Hoe lang duurt de installatie van het Doorcy stoplicht?

De installatie van je Doorcy stoplicht duurt slechts een paar minuten, hierna is je Doorcy stoplicht direct klaar voor gebruik!

Wat moet ik doen om het te installeren?

Uitgebreide informatie over de installatie van het stoplicht is te vinden in de doos. De installatie is echter heel gemakkelijk! Je haalt het stoplicht uit de doos en stopt de stekker in het stopcontact. Vervolgens ga je naar je telefoon en verbind je met het WiFi-netwerk wat is aangemaakt door je Doorcy stoplicht. De installatie begint automatisch, er wordt dan gevraagd naar de WiFi-gegevens van je eigen zaak. Wanneer dit is ingevuld staat je zaak en het stoplicht online.

Hoe verbind ik het Doorcy stoplicht?

Stop het Doorcy stoplicht in een stopcontact met de meegeleverde adapter. Maak verbinding met het tijdelijke WiFi-netwerk van Doorcy (weergegeven als Doorcy-xxxxx). Na verbinden verschijnt de setup automatisch op je telefoon zodat je door alle stappen wordt begeleid. Letop: houd het WiFi wachtwoord van je onderneming bij de hand.

Hoe bevestig ik het stoplicht aan een raam?

Pak de bijgeleverde sticky-dots en bevestig deze aan de boven- en onderkant van het stoplicht op de aangegeven plekken. Ontvet het raam op de plaats waar je het stoplicht gaat monteren met het bijgeleverde poetsdoekje. Plak vervolgens het Doorcy stoplicht tegen het raam en duw hem stevig aan. Wij adviseren om de onderkant van het stoplicht op 163 cm (vanaf de grond gemeten) te monteren. Zie voor de montage het meegeleverd meetlint en de waterpas.

Wat kost het?

Waarom is het zo goedkoop?

De laagdrempelige prijs van het Doorcy stoplicht is bewust gekozen. Wij vonden het vooral belangrijk om zoveel mogelijk ondernemers te helpen.

Het Doorcy stoplicht

Bekijk de actuele prijzen in onze webshop.

De Doorcy Remote

Bekijk de actuele prijzen in onze webshop.

De Doorcy Counter

Bekijk de actuele prijzen in onze webshop.

Het Doorcy Premium Abonnement

Bekijk de actuele prijzen in onze webshop.

Is het Doorcy Premium Abonnement vrij opzegbaar?

Het Doorcy abonnement is per maand opzegbaar. Wil je opzeggen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Het Doorcy stoplicht

Kan ik de status van het stoplicht op mijn website zetten?

De live status van je Doorcy stoplicht is makkelijk te implementeren op je eigen website via een i-frame. Dit loopt dan gelijk met de huidige status van je stoplicht.

Wat als mijn stoplicht uit staat en de counter aan?

De Doorcy counter staat los van het stoplicht. Wanneer de counter aan staat en het Doorcy stoplicht uit wordt er nog steeds bijgehouden hoeveel mensen er binnen zijn, dit wordt dan alleen niet weergegeven op het stoplicht. Wanneer de counter en het stoplicht uit staan wordt er niets geteld of weergegeven. 

Op welke manieren kan ik het stoplicht bedienen?

Het stoplicht is te bedienen met de Doorcy Remote of met de app, je hebt dan wel een premium abonnement nodig.

Ik heb al een Doorcy stoplicht maar ik kan nog geen Counter en Remote aanschaffen.

Klanten die al een Doorcy stoplicht hebben aangeschaft zullen de eerste mogelijkheid krijgen om de Doorcy Counter en Doorcy Remote aan te schaffen. Je kan jezelf inschrijven voor de Doorcy nieuwsbrief om een melding te ontvangen wanneer een bepaald product weer op voorraad is.

Wat heb ik nodig om het stoplicht aan te sluiten?

Voor een werkende Doorcy heb je wifi en stroom nodig. De kabel is 5 meter lang.

Is er ook een stoplicht zonder oranje lamp beschikbaar?

Er is slechts 1 stoplichtmodel beschikbaar, er is geen model zonder oranje lamp. Het is echter wel mogelijk om deze lamp uit te schakelen voor jouw Doorcy stoplicht.

Hoeveel stoplichten kan ik per winkel ophangen?

Er zijn geen beperking voor het aantal Doorcy stoplichten in een winkel. Ze communiceren met hetzelfde account. Wanneer je een stoplicht in een andere winkel wil ophangen, dan heb je een nieuw premium account van €6,99 per maand nodig.

Hoe bevestig ik het stoplicht?

Het stoplicht kan bevestigd worden op een raam, bijvoorbeeld in de etalage. In de doos zijn sterke sticky dots bijgeleverd. Deze sticky dots zijn herbruikbaar, mocht je het een keer ergens anders op willen hangen.

Zijn de lampen goed leesbaar in zonlicht?

Wij kunnen geen 100% garantie geven voor iedere praktijk ervaring dat de lampjes goed leesbaar zijn. We hebben dit wel uitvoerig getest en zelfs als de zon vol erop schijnt is het licht duidelijk zichtbaar. Dit zal dus geen problemen geven.

Waar is het stoplicht van gemaakt?

Het materiaal van het stoplicht is plastic kunststof.

Kan ik het ook ergens anders dan aan de binnenkant van mijn raam ophangen?

Er zijn geen onderdelen om het stoplicht te bevestigen op een kozijn of aan de buitenkant van het raam, vooralsnog zijn hier ook geen plannen voor. Het is echter wel mogelijk om in de voorplaat te schroeven, zo zou je eventueel zelf een beugel kunnen fabriceren. Wanneer je in het stoplicht gaat schroeven vervalt de garantie wel.

De Doorcy Remote

Kan ik de Doorcy Remote al bestellen?

De Doorcy Remote kunnen momenteel nog niet online besteld worden. Hiervoor wachten wij nog op de levering. Het product zal pas online zijn wanneer dit beschikbaar is. Je kan jezelf inschrijven voor de Doorcy nieuwsbrief om een melding te ontvangen wanneer een bepaald product weer op voorraad is.

Hoe bedien ik de Doorcy Remote?

Met de 3 lichtgevende knoppen is in één oogopslag duidelijk wat de status van je Doorcy stoplicht is en wissel je snel tussen de statussen. Op de display van de Doorcy Remote zie je hoeveel gasten er in je zaak zijn en stel je dit gemakkelijk bij via de knoppen.

Op welke manieren kan ik het Doorcy stoplicht bedienen?

Het stoplicht is te bedienen met de Remote of met de app, je hebt dan wel een premium abonnement nodig.

De Doorcy Counter

Hoe werkt de Doorcy Counter?

De Counter zal binnenkort komen. Deze telt de in en uit lopende bezoekers. Dit werkt op een principe van infrarood, zo weet hij of je naar binnen of naar buiten loopt. Heb je meerdere ingangen waar bezoekers gebruik van kunnen maken? Hang dan bij iedere ingang een Counter op, deze gegevens worden met elkaar en de server gecommuniceerd.

Kan ik de Doorcy Counter al bestellen?

De Doorcy Counter kunnen momenteel nog niet online besteld worden. Hiervoor wachten wij nog op de levering. Het product zal pas online zijn wanneer dit beschikbaar is. Je kan jezelf inschrijven voor de Doorcy nieuwsbrief om een melding te ontvangen wanneer een bepaald product weer op voorraad is.

Kan de Doorcy Counter ook al dashboards maken?

Momenteel telt de Doorcy counter alleen bezoekers, dit wordt gelogt. Het dashboard met info zal medio mei beschikbaar zijn, dit werkt ook op terugwerkende kracht.

Wat als mijn stoplicht uit staat en de counter aan?

De Doorcy counter staat los van het stoplicht. Wanneer de counter aan staat en het Doorcy stoplicht uit wordt er nog steeds bijgehouden hoeveel mensen er binnen zijn, dit wordt dan alleen niet weergegeven op het stoplicht. Wanneer de counter en het stoplicht uit staan wordt er niets geteld of weergegeven. 

Hoe weet de Counter wanneer mijn zaak vol is?

In de app of online kun je aangeven bij hoeveel bezoekers het stoplicht op rood of oranje moet gaan.

Het Doorcy Premium Abonnement

Hoeveel kost het abonnement?

Een premium abonnement kost €6,99 per maand, per zaak. Bij aanschaf van een Doorcy stoplicht is de eerste maand gratis. Hierna wordt het abonnement maandelijks automatisch verlengd voor €6,99 per maand. Het abonnement is maandelijks opzegbaar.

Hoe werkt het abonnement?

Informatie over de werking van het abonnement is inbegrepen in de doos van het Doorcy stoplicht.

Voor hoeveel personen is het abonnement te gebruiken?

Admin gebruikers van het premium abonnement kunnen het account delen zodat meerdere mensen in de zaak het kunnen gebruiken. De maandelijkse kosten zijn dus slechts €6,99 per maand voor 1 zaak, ongeacht hoeveel stoplichten je in 1 zaak hebt opgehangen.

De app

Waar kan ik de app downloaden?

De app “Doorcy” is te downloaden in de Google Play Store en in de Apple App Store. Er is één app voor zowel ondernemers als bezoekers.

Wat moet ik betalen voor de app?

De app is volledig gratis te downloaden en gebruiken voor bezoekers. Ondernemers kunnen voor €6,99 per maand een premium abonnement aanschaffen om gebruik te maken van de Doorcy app.

Is het gebruik van de app anoniem?

De bezoeker kan de app volledig zonder account (en dus ook volledig anoniem) gebruiken. Ondernemers die hun stoplicht willen koppelen aan hun account dienen wel hun gegevens achter te laten.

Telt Doorcy het aantal bezoekers?

Het stoplicht zelf telt geen bezoekers. Een ondernemer of zijn/haar medewerkers zetten het stoplicht zelf op de gewenste kleur. Met de Doorcy Counter worden bezoekers automatisch geteld. Deze cijfers worden gekoppeld in een digitaal platform, zodat bezoekers zichzelf kunnen informeren of er nog plek is en zich aanmelden in de virtuele wachtrij.

Kan ik de kleur/status van het stoplicht zelf aanpassen?

Ja, in de app kan de ondernemer eenvoudig op de gewenste kleur drukken. Daarnaast kun je op “modus” klikken en deze van automatisch op handmatig zetten. Automatisch is enkel beschikbaar in combinatie met de Doorcy Counter.

Wat als ik bij drukte de status van het stoplicht vergeet aan te passen? Wordt de capaciteit automatisch bijgehouden?

Om er zeker van te zijn dat dit probleem zich niet voordoet kun je gebruik maken van de Doorcy Counter. Deze houdt de capaciteit automatisch bij. Het altijd mogelijk om het stoplicht op oranje te zetten om aan te geven dat de capaciteit bijna bereikt is.

Kan ik het stoplicht met de app bedienen?

Dit kan alleen wanneer je een premium abonnement hebt. Dit abonnement kost € 6,99 per maand.

Virtuele wachtrij

Hoe kom ik aan de QR-code?

De QR-code wordt meegeleverd. Deze sticker plak je op het stoplicht of aan de buitenkant van raam. Wij raden aan deze eerst op stoplicht te plakken en dan het stoplicht tegen het raam aan plakken.

Hoe koppel ik de QR-code aan mijn stoplicht?

Tijdens de installatie krijg je de keuze om de QR-code te registreren. Dit wordt tijdens de installatie uitgelegd hoe dit werkt. Deze QR-code wordt dan ook aan je account gekoppeld.

De QR-code is niet verplicht om te gebruiken, het stoplicht functioneert ook zonder. Alleen kan niemand zich dan in de virtuele wachtrij zetten.

Kunnen mensen zich ook online in de wachtrij zetten?

Is de QR-code geactiveerd en heb je een i-frame aan je website gekoppeld? Dan komt hier de QR code te staan wanneer het stoplicht op rood staat. Zodat mensen thuis of via hun mobiel zich via de website in de virtuele wachtrij kunnen plaatsen.

Problemen met het stoplicht

Hoe moet ik mijn product installeren?

Heb je moeite met de installatie van jouw Doorcy of is er iets mis met jouw stoplicht, dan kun je ons altijd bellen voor assistentie. We horen graag van je en doen er alles aan om ervoor te zorgen dat alles werkt zoals het hoort. Op die manier zijn we er zeker van dat je helemaal weg zult zijn van jouw nieuwe Doorcy apparaat!

Op onze website of YouTube pagina vind je ook oplossingen en instructievideo’s.

Wat moet ik doen als ik een probleem ervaar?

Je kan dan contact met ons opnemen via de live chat, mail, of telefonisch.

Wat moet ik doen als mijn stoplicht kapot is?

Is het stoplicht kapot? Wanneer dit een hardware technisch probleem is kan je hem terugsturen, mits wij geen beschadigingen of iets dergelijks aantreffen aan het stoplicht ontvang je kosteloos een nieuw stoplicht. Anders wordt voor het nieuwe stoplicht kosten in rekening gebracht. alleen hardware problemen worden kosteloos vervangen.

Bestellen, bezorgen & retouneren

Kan ik artikelen toevoegen of verwijderen van een bestaande bestelling?

Je kunt geen artikelen verwijderen van een bestaande bestelling, maar je hebt 14 dagen de tijd vanaf het moment dat je jouw bestelling ontvangen hebt om artikelen te retourneren en een volledige terugbetaling te ontvangen. Volg hiervoor de bovenstaande instructies over het retourneren van een artikel.

Ik heb een product besteld wat in nabestelling staat, wanneer ontvang ik het?

Wanneer je iets besteld als het product in nabestelling staat zal de order binnen 2 weken verwerkt worden.

Waarom is het product zo snel uitverkocht?

De batch is klein gehouden zodat de prijs laag blijft. Hierdoor is er heel gericht ingekocht waardoor het snel is uitverkocht. Daarom is het slim om meteen na te bestellen, dan kom je op de lijst voor wanneer er een nieuwe batch in productie gaat.

Kan ik het afleveradres wijzigen?

Zolang het product niet verzonden is kan het adres gewijzigd worden. Dit kan echter enkel via de mail om misverstanden te voorkomen. Vermeld in dat geval je ordernummer, oude adres en het nieuwe adres in je mail. Deze kan gestuurd worden naar klantenservice@doorcy.com

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Een bestelling kan geannuleerd worden zolang hij niet verzonden is. Deze status vind je terug in de mail. Mocht het stoplicht verzonden zijn, dan is het altijd mogelijk om hem binnen 14 dagen te retourneren.

Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten bedragen in alle gevallen € 6,99.

Wat is de bezorgtijd?

We produceren in batches waarbij we altijd een kleine voorraad trachten te houden. De batches volgen elkaar snel op, dus het zal nooit langer duren dan twee weken. Bij twijfel kun je altijd contact met ons opnemen om te vragen naar de actuele voorraad.

Naar welke landen bezorgen jullie?

Wij bezorgen naar Nederland & België.

Bieden jullie spoedbezorging aan?

Wij bieden geen spoedbezorging aan, maar het is wel mogelijk om een product bij ons in ‘s-Hertogenbosch af te halen.

Wat gebeurt er al ik niet aanwezig ben wanneer mijn bestelling bezorgd wordt?

Als je niet aanwezig bent ten tijde van de bezorging, dan probeert de bezorger het later nog eens of geeft het af bij een afhaalpunt bij jou in de buurt. Check je bezorgbevestiging voor de contactgegevens van jouw koerier en trackingnummer.

Wat is jullie retourbeleid?

Als je jouw artikel wilt retourneren (binnen 14 dagen), neem je contact op met de klantenservice voor een retourbon. Hierna is het mogelijk om het pakket (op eigen kosten) te retourneren. Als het product onbeschadigd retour is gekomen maken wij binnen vijf werkdagen het geld over.

Garantie

Wat valt er onder de garantie?

Doorcy zal, gedurende een periode van één jaar vanaf de aankoopdatum van je Doorcy-product, of één jaar vanaf de datum van ontvangst van je vervangende Doorcy-product worden gerepareerd of vervangen als er defecte onderdelen of fabricagefouten worden vastgesteld. Dit doen we geheel kosteloos. Deze garantie is niet overdraagbaar en geldt alleen voor de oorspronkelijke klant die het product heeft aangekocht. Doorcy kan, naar eigen goeddunken, producten laten repareren of vervangen met nieuwe of gerepareerde onderdelen en producten. Als het te repareren of vervangen product of onderdeel niet meer verkrijgbaar is, dan kan Doorcy, naar eigen goeddunken, dit product vervangen door een vergelijkbaar product of onderdeel met een vergelijkbare functie.

Wat valt er niet onder de garantie?

Reparaties, schade als gevolg van verkeerd gebruik, misbruik, nalatigheid of een ongeval (zoals door brand), natuurrampen (inclusief maar niet beperkt tot blikseminslag, overstromingen, tornado’s, aardbevingen en orkanen) vallen niet onder deze garantie. Schade als gevolg van ongeoorloofde reparaties of onderhoud, of wijziging van het product of een van haar onderdelen, maakt deze garantie ongeldig.

Deze garantie omvat geen vergoedingen voor ongemak, installatie, verlies van gebruik of ongeautoriseerd onderhoud of reparatie. Daarnaast dekt deze garantie geen verliezen, letsel aan personen, verlies van eigendom of algemene schade aan het product. Onze diefstalbeveiliging en gemeenschappelijke ondersteuningsdiensten zijn niet van toepassing op producten die van derde verkopers op Marktplaats of andere online marktplaatsen zijn gekocht.

Hoe kan ik een reparatie verkrijgen?

Door een mail te sturen naar klantenservice@doorcy.nl. Zorg ervoor dat je het product dat gerepareerd moet worden en de aard van het probleem nauwkeurig beschrijft en bewijs kunt leveren van aankoop. Ook moet je het huidige apparaat terugsturen overeenkomstig de door Doorcy geleverde instructies.

Betalingen & veiligheid

Moet ik nu betalen of wanneer mijn artikelen verzonden zijn?

De betaling vindt plaats bij het plaatsen van jouw bestelling.

Kunnen jullie meer informatie sturen over betalingsbeveiliging?

Alle creditcardgegevens worden verwerkt door een externe partij: Mollie. Jouw verbinding met onze servers en betalingsbedrijf wordt gemaakt via HTTPS, het standaard veilig protocol voor het omgaan met gevoelige informatie.

Welke betaalmethodes accepteren jullie?

Voor betalingen op onze website accepteren wij iDeal en creditcards (Visa, MasterCard, American Express, JcB, Diners Club, Discover, Apple Pay), Sofort, Bancontact & Paypal.

Krijg ik een factuur voor mijn aankopen?

Na het afronden van een bestelling (na verzenden product) versturen wij automatisch de factuur. Als deze aangepast moet worden, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zorgen ervoor dat het aangepast wordt! Je kunt ons bereiken op bovenstaand telefoonnummer of via klantenservice@doorcy.nl

Hardware & onderdelen

Zijn mijn gegevens goed beveiligd?

De persoonsgegevens zijn altijd goed beveiligd!

Is de adapter veilig?

De stroomadapter heeft een CE-markering en is brandveilig.

Hoe is de software beveiligd?

De software is end to end encrypted en beschikt over een ISO 270001 normering.

Wat als mijn stoplicht uitgaat/uit wordt gezet?

Het stoplicht kan je aan laten maar je kan hem tussendoor ook uit zetten, wanneer hij dan weer stroom heeft, maakt hij connectie met de wifi en gaat hij weer verder.

Wat als de wifi wegvalt?

Wanneer de wifi wegvalt blijft het stoplicht staan op de laatste status van het stoplicht. Je kan hem dan niet bedienen, wanneer de wifi verbinding hersteld is zal het stoplicht automatisch verbinding maken.

Hoe kan ik zien of het stoplicht werkt?

In app zie de status van het stoplicht, bijvoorbeeld of deze wel of geen wifi verbinding heeft. Als er geen wifi is kan je het stoplicht niet bedienen.

Wat als iemand mijn stoplicht reset?

Wanneer iemand een hard reset bij het stoplicht doet, ontvang je meteen een melding in de app, hang hem daarom op een plek waar niet iedereen er meteen bij kan.

Kan ik de wifi aanpassen?

Wil je hem op een ander wifi punt gebruiken? Je moet dan een harde reset uitvoeren, dit staat ook allemaal in de app uitgelegd.

Kan iemand mijn stoplicht claimen?

Nadat het stoplicht op een licentie zit kan niemand hem claimen tenzij er een harde reset wordt uitgevoerd. In de app staat hoe dit precies werkt.